13 Mayıs 2013 Pazartesi

Ayrıntılı Yorumlarla Makyaj, Saç ve Cilt Bakımı Ürünleri ... Neler Bitirdim #2

Neler Bitirdim Part 2 :))

Şöyle baktım da ürünlere project pan yapsam süper olurmuş. Artık koyacak yer kalmamıştı hemen bir bitenler yazısı hazırlayayım dedim. Ayrıntılı şekilde yazmaya çalışacağım. Bu sebeple biraz uzun bir post olacak umarım sıkılmadan tamamlayabilirsiniz :)))

Başlayalım bakalım...



Yaklaşık son 5 aydır saçlarıma inanılmaz yüklendim. Doğum sonrası feci döküldü, röflelerimden saçlarım yanma tehlikesi geçirdi ve uçları resmen püsküle dönmüştü. Adana'dan buraya gelirken kuaförüm keselim bunları artık toparlanmaz dedi. İnat ettim kesmicem uzayacak toparlarım ben dedim. Ve önüme gelen her saç bakım ürününü kullanmaya başladım. İlk amacım dökülmesini engellemek ve saç uçlarımı kurtarıp neme boğmaktı. Yani uçları kestirmeden nasıl toparlarım dedim. Başladım serumlara saç maskelerine. Aynı anda çeşit çeşit ürün kullandım. Bazılarından memnun kaldım bazıları ise ilk kullanımdan itibaren daha da kötü yaptı anında çöpe attım. İlk yaptığım şey saçlarımı sürekli toplamaktan vazgeçmekti. Saçlarımın dökülmesinin ve kırılmasının böylece az da olsa önüne geçebildim. Sonra da baktım Elazığ'da adam gibi kuaför bulamıcam boyadım kendi rengine üstüne bir de siyah geçtim. Kendi rengim koyu olduğu için çok da güzel durdu. Zaten koyu renk her zaman daha canlı duruyor bana göre. Böylece ilk aşama olarak sürekli boyama sıkıntısından kurtuldum. Ve başladım bakım kremlerine serumlara argan yağlarına. Ayrıca saç düzleştiricisi kullanmaya ara verdim yaklaşık 4 ay ne fön ne düzleştici değdirmedim saçlarıma toparlansın diye. Sadece kurutma makinesi ile düşük ayarda uzaktan kuruttum saçlarımı. Aşağıda anlatacağım ürünler ilk aşamada kullandıklarım ve saçımı toparlayan ürünler oldu. Kusura bakmayın giriş biraz uzun oldu ama belki benimle aynı sıkıntıları yaşayanlar vardır diye bilgilendirmek istedim. Şuan hala yoğun olarak bakım yapıyorum hatta saçlarım ben de takıntı halini aldı. Son durum : çevremdeki herkes saçlarımın nasıl bu kadar hızlı uzadığını, nasıl böyle parladığını ve yumuşacık olduğunu soruyor.

1 - Elidor Keratinology Şampuan : İlk çıktığı anda herkesin beğenisini kazanan bir üründü keratinology serisi. Ben de Watsons'tan şampuan, şaç kremi ve saç maskesinden oluşan setini aldım (36 TL idi). Ve ilk olarak şampuanını kullandım. Saçlarım öncelikle çok yumuşadı biraz ağır bir yapısı vardı yoğun bakım yapmasından ötürü. Fakat ben razıydım isterse komple yağlandırsın yeter ki beni püsküllü olmaktan kurtarsın ilk etapta diye hiç vızırdanmadım. 2 günde bir kullandım ve gerçekten farketti. Parlamaya ve sağlıklı bir görünüme ilk adımı attım. Yenisini almadım çünkü eş zamanlı bioblas kullanmaya devam ediyordum. Ardından John Frieda ürünlerine geçtim.

2 - Bioblas Sarmaşık Özlü Şampuan : Reklamlarından hatırlarsınız kadının arkadan görüntüsünde saçlarını sallıyor ve saç yavaş yavaş uzuyor. Amanın nasıl içim gitti hemen denemem lazım dedim ayrıca saç dökülmelerime de iyi gelir düşüncesindeydim. Ve gerçekten ilk 1 haftada dökülmede gözle görülür bir azalma oldu. Şuan 2. şişeyi kullanıyorum ve arada bir kullanmaya devam edeceğim. Saçlarımın uzamasında etkili olduğuna inanıyorum en azından dökülmesini durdurdu. Kokusu biraz değişik ama olsun bu yolda her şeye katlanmaya razıyım :)

3 - Elseve Komple Onarıcı 5 Anında Mucizevi Bakım : Böyle bir ürün yok !! Saç maskesi arayanlar gidin koşun bulun stoklayın ! Saç bakımına başladığım ilk zamanlarda migrosta bulup (indirimdeyken 10.50 TL ye aldım) denemek istedim. Anında mucize tabiri çok ilgi çekiciydi ve bakalım gerçekten mucize gerçekleştiriyor mu dedim ve sonuç MÜKEMMEL! Cansız saçlar için üretilmiş bir ürün. Sürdüğünüz anda suyun altında saçlarınız resmen ipeğe dönüşüyor. Verdiği hissiyatı tarif etmek mümkün değil. Kokusu nefis. Banyodan sonra o güzel kokusu hala devam ediyor ve saçlarınız ne kadar karışık olursa olsun kolaylıkla taranıyor. Saç bakımımın vazgeçilmezi artık. Yenisini bu bitmeden hemen aldım ve başladım. Haftada 2-3 kez yapıyorum mutlaka. Sürdükten sonra beklemeden yıkayabilirsiniz diyor ama ben 5 dk kadar bekletip öyle yıkıyorum. Dediğim gibi mucize bir ürün. Aslında ayrı bir post hazırlanması gerekecek değerde bir ürün. 

4 - Yves Rocher Purete Clean Isırgan Özlü Arındırıcı Şampuan : Bu kadar yoğun saç bakım işine girince tabi ister istemez saçımda ağırlaşma meydana geldi. Bu yüzden arındırıcı bir şampuan arayışına girdim. Bazı bloglarda okuduğum bir üründü ve özellikle yağlı saçlara iyi geldiği için ben de arındırmak amacıyla aldım. Şişesi çok küçük ve malesef köpürme sorunu var. İlk başta Bioblas'ı kullanıp ardından bunu kullanınca köpürüyor ancak. Gerçi bundan sonra Bioderme Node G kullanmaya başladım o hiç köpürmüyor. Özellikle argan yağı kullandıktan sonra arındırıcıya ihtiyaç duyuyor saçlar. Arayış içinde olanlar için idare eder bir ürün.

5 - 6  Dove Nem Terapisi Serisi Şampuan ve Saç Kremi : Bunlarda deneme boyları olarak bir de saç maskesiyle 3'lü olarak 10 TL ye satılıyordu. Merak edenler için iyi bir deneme şansı. Şampuanı beğenmedim ama krem ve özellikle saç maskesi çok iyiydi. Fakat büyük boylarını almadım. Elimdeki tüm ürünleri bitirirsem eğer saç maskesini belki alabilirim. Hafif formüllü ağırlaştırmayan bir yapısı vardı.

7 - Watsons Durulanan Sütlü Saç Maskesi : Watsons'ın bu saç maskelerinden 4. ya da 5. kullanışım sanırım. Bakım anlamında bugüne kadar kullandıklarım arasında en iyisi demem tabiki mümkün değil ama yine de idare eder bir ürün. Saçları yumuşatması ve kolay taranmasına olanak sağlıyor. Uygun fiyata alabileceğiniz bir ürün indirimlerde 7 liraya kadar düşüyor.


8-9-10 - 8X4 Deodorant : Bu serinin kokusuna bayılıyorum hem fresh hem de şekerli kokuya sahipler. En son kadınlar günü indirimi dolasıyla Migroslarda %50 indirime girmişti. Baya stokladım. Tam bir koku hastasıyım :)

11 - She (sexy) Deodorant : Bunun kokusu biraz fazla şekerliydi bitirmek için baya uğraştım. Ama yeşil renkli olanı daha hafif ve limonsu bir kokuya sahip. 

12 - Nivea Energy Fresh : 48 saat bir kalıcılıktan söz ediliyor fakat tabi ki öyle birşey çok zor. Ama sabah kullandıktan sonra akşama kadar kokusunu alabilmek mümkün. Güzel hoş bir kokusu var.



Gelelim cilt bakım ürünlerinden neler bitirdiğime ;

13 - Duru Shine Duş Jeli : Bugüne kadar sürekli duru shine serisini kullanıyordum bu da en çok bitirdiğimdi ama en son Watsons'tan I Love serisini aldım. Koku olarak kalıcılığı çok daha iyi. 

14 - Rebul MFM Canlandırıcı Tonik : Daha önce de günlük bakım rutinim yazısında (tık tık) bahsettiğim bir üründü. Her kullanışımda cildimde hafif bir yanma hissediyordum. Daha mı iyi temizliyordu yoksa cildime zarar mı veriyordu pek anlayamadım açıkçası. Fakat kızarıklık, tahriş vs. gibi sorunlar yaşatmadı. Fiyatı baya yüksekti öyle aman aman bir canlandırma olmadı cildimde. Sanırım çok fazla çeşit ürün kullanmamdan da kaynaklı bir memnuniyetsizlik olabilir. Eğer ilk seferde etki etmiyorsa çok fazla devam edemiyorum bazı ürünlere.  Sabır gerektiren bir iş. Sonra döndüm Bioderma Sensibio H2O ya.

15 - DDF Temizleme Köpüğü : Bu ürünü gerçekten çok sevdim sülfür maskesini alınca eczacım hediye etmişti. Çok güzel arındırıyordu cildi makyajımı da temizliyordu, kokusunu da seviyordum. Cildi tahriş etmeden güzel bir temizlemesi vardı. Ardından mutlaka nemlendirici gerekiyordu tabi.Kullandığım dönemde sivilcelerimde gözle görülür bir azalma olmuştu. Fiyatı 90 TL civarındaydı. Bunu ve diğer DDF ürünlerini şuradan temin edebilirsiniz.

16 - Bioderma Sensibio H2O : Bu ürünü artık bilmeyen yoktur sanırım. Çok fonksiyonlu bir ürün. Özellikle hassas gözler için göz makyajını temizlemeye birebir. Gerçi biraz yoğun makyajı temizlerken uzun sürüyor ama göz çevresini yıpratmadan bu işi yapıyor olması yüzünden herkesin beğenisini kazanıyor. Ben özellikle cildimi temizledikten sonra pamukla komple tekrar üstünden geçiyorum kalıntı olmasın diye. (İkili paket fiyatları 50 TL ye satılıyor)

17 - La Roche Posay Toleriane Gel Mousse :  Daha öncede bahsettiğim gibi önce pek alışamadım kendisine ama doktorum tavsiye ettiği için bitirene kadar kullandım. Cildi gerçekten güzel temizliyor hatta hafif nemlendiriyor. Yıkadıktan sonra herhangi bir gerilme olmuyor ciltte. Şimdi tekrar Bioderma Sebium Foaming Gel e dönüş yaptım kendisi benim gözbebeğim. Muhteşem bir makyaj temizleyicisi. Hiçbir şekilde kalıntı bırakmıyor.

18 - Garnier 3 in 1 Saf & Temiz Temizleme + Peeling + Maske : Bunu neredeyse hergün kullandım. Peeling amaçlı kullandım özellikle ölü deriyi temizlemek ve yağ dengesini sağlamak amacıyla sürekli elimin gittiği bir üründü. Kokusu ve ardından bıraktığı ferahlık hissini seviyorum. Özellikle banyoda yapıyorum ki sıcaktan dolayı açılan gözeneklerin temizlenmesi daha kolay oluyor. En azından cildimdeki yağlanma süresini kısaltıyor. Yenisini kullanmaya başladım bile.

19 - Topicrem Night Corrector : Doğumdan 2 ay sonra 10 dakikalık güneşlenme sonucu heryerimi basan kahverengi lekelerimden bu ve Yoko Melasma sabun ile kurtuldum. Cildimdeki kahverengilikler %70 oranında açıldı. Geri kalanları da aşırı bir rahatsızlık vermiyor şuan. Şimdi akne lekeleri ile uğraşıyorum. Kesinlikle ilaçlarım bitince tekrar başlıcam.

20 - La Roche Possay Hydraphase Göz Kremi : Bitirmek için canım çıktı. Keşke biraz işe yarasaydı. Ha su sürmüşüm ha bu jeli. İkisi de aynı. Malesef hiçbir işe yaramadı bende. En ufak bir nemlendirme olmadı.


21 - Missha Perfect Cover BB Krem : Bu da efsane bb kremlerden. Önce deneme amaçlı ufak boyunu aldım. İyileştirme özelliğini malesef görmedim.Bundan sonra büyük boyunu da kullanmaya başladım.SPF 42 özelliği çok önemli. Grimsi yapısı 5 dk içinde ciltle bütünleşiyor. Başarılı bir ürün. Haifi parlama yaptığından mutaka üstünden transparan pudra geçiyorum. Fakat yazın yaklaşmaya başladığı bugünlerde ağır gelmeye başladı.

22 - Sephora Göz Makyaj Temizleyicisi : Her kullanışımda kirpiklerimi döktü ve çıkartırken çok zorladı. Bitsin diye çok uğraştım. Bir daha alırmıyım? Hayır !

23 - MAC Prep + Prime Makyaj Bazı : Çok uzun süre sadece bunu kullandım, kendinden ışıltılı yapısı, makyajı uzun süre cilde sabitlemesi, makyajsız halde bile cildi sağlıklı göstermesini çok sevdim. Elimdeki makyaj bazları içerisinde MUFE ile en çok sevdiğim bu oldu.

24 - Loreal Volume Million Lashes :  Rimeller benim olmazsa olmazım. Herşeyi alıp denemek istiyorum. Tek tek ayırıp kıvırması çok başarılıydı. Kesinlikle topaklanma yapmadı. Şuan Maybelline Rocket kullanıyorum. Neredeyse aynı seviyedeler ama Maybelline bir tık önde.

25 - Essence Stay Natural : Bu ürüne bayıldım hafif yapısı hemen yayılması ve gözaltlarımda çizgilenme yapmaması yüzünden hemen yedekledim. Bereketli de bir ürün. Çevirmeli ve fırçalı yapısıyla da hijyenik. Fiyat/performans açısından süper bir ürün !!



26 - 27 - Watsons ve Apaks Disk Pamuklar : Açık ara önde olan BİM'den 1.45 TL'ye aldığım yanları dikişli  Apaks diskler. Bir sürü marka denedim ama bunun kadar başarılısını görmedim. Bir şans verin mutlaka.

28 - L'action Saç Maskesi : Birkaç çeşidini almıştım. Saçlarımı az da olsa yumuşattı. Ama Elseve ürünlerin üstüne tabi ki tanımam.

29 - 30  - Watsons Salatalık ve Çikolata Maskesi : Özellikle salatalıklı olanı cildi inanılmaz ferahlatıyor. Ama çikolatalı olanını resmen yemek istedim. Yok böyle bir koku. Ciltte hafif karıncalanma yapıyor. Bu tarz ürünleri haftada en az 1 kere yaparak sonuç alınabilir. Benimkisi biraz meraktandı :)

Biraz uzun bir yazı oldu ama umarım faydalı olmuştur.

Sevgiler...